Bogudgivelser

Mange har igennem Ã¥rene været forbi Grønnedal, der i perioden 1951 – 2012 var hovedsæde for Grønlands Kommando. Mange har gjort tjeneste ved Marinestationen, FlÃ¥destationen, Kommandoen, arbejdet for Ivittuut Kommune eller blot været forbi som gæster eller besøgende.
Grønnedalsforeningen ønsker, som det er skrevet i formålet for foreningen, at fortælle historien om Grønnedal, og særligt om hvordan livet har været i Grønnedal, set fra personellets side m.v.

Grønnedalsområdet har også været beboet af Nordboer og ligesom der findes af eskimoiske bopladser. Vidnesbyrd for deres tilstedeværelse finder vi også interessant i f.m. fortælling af områdets historie.
Vi er derfor meget glade for at kunne præsentere disse bøger.

Grønnedal – et tilbageblik

Indeholder fem skønne beretninger fra forskellige tidsperioder i Grønnedals historie.
Beretningerne giver et indblik i hverdagen i Grønnedal for år tilbage og indeholder begivenheder, som du sikkert ikke var klar over havde fundet sted. Bogen er letlæselig, og fyldt med fotos fra forfatterne.

Oplysninger:
– Indbundet – 336 sider
– Størrelse  14 x 17 cm
– ISBN: 978-87-971211-0-8
– Pris: Kr. 275,-

Hertil skal tillægges forsendelsesomkostninger

Læs anmeldelse af Jesper Hansen
Læs artikel i Sermitsiaq

Nordbogårde og eskimobopladser omkring Grønnedal

Nordboernes bosættelser i Grønland er kendt under navnene Østerbygden og Vesterbygden. Den nordlige del af Østerbygden kaldes også Mellembygden.
Denne bog beskriver i tekst, billeder og kort om de mange spor efter nordboerne og eskimoerne, som i ældre tider valgte at slå sig ned i dette skønne område.

Oplysninger:
– Hæftet – 70 sider
– Størrelse 29 x 21 cm
– ISBN: 978-87-971211-1-5
– Pris: Kr. 145,-

Hertil skal tillægges forsendelsesomkostninger

Er du interesseret i flere bøger fra Grønnedals- og Arsukfjordsområdet, kan du finde flere bøger i publikationssektionen.
Mange af bøgerne er udsolgte og kan muligvis findes hos antikviater.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

- og få de seneste nyheder

WELCOME,

Enjoy luxury, exclusivity and discretion